Pályázatok

Vissza a természethez! (HURO/0802/109_AF)

 

Lépj be a múltba! (DAOP – 2.1.1/G-11- K2-2012-0003)
Vallási turizmus (HURO/1101/165/2.1.3)
Interaktív hadtörténet – TÁMOP-3.2.13-12/1-2013-0048

Ebben az évben különböző korú iskolás tanulóknak nyújtott lehetőséget az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark arra, hogy egy interaktív hadtörténeti szoftver segítségével a X. századba kalandozzanak a fiatalok. Az eszköz a magyar kalandozások korába kalauzolta a tanulókat, amelynek segítségével a történelmi időszak legjelentősebb hadi eseményeiben, meghatározó csatáiban vehettek részt, korhű módon. Hadvezérek bőrébe bújhattak és a virtuális világban újrajátszhatták a csatákat, de már saját döntésük alapján alakíthatták a hadi eseményeket.

A TÁMOP-3.2.13-12/1-2013-0048 azonosító számú „Interaktív hadtörténeti projektnap sorozat az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkban” pályázat keretében megvalósult fejlesztések lehetővé tették számos oktatási és pedagógiai intézmény számára, hogy a mai modern elvárásoknak megfelelő digitális oktatási feltételeket biztosíthassanak tanulóik számára. A résztvevő 14 intézmény, iskolák és óvodák egyaránt Csongrádról, Hódmezővásárhelyről, Kistelekről, Létavértesről, Makóról, Ópusztaszerről, Szegedről és Szombathelyről kerültek ki.

A program az iskolák esetében nagy lehetőséget kínált arra, hogy a diákok az iskolában szerzett tudásanyagot hatékonyan bővítsék, látványosan, mintegy aktív szereplőként éljék át a történelmet. Az így kapott vizuális tapasztalat kiválóan beilleszthető a tanórai keretekbe és egy hozzáadott értéket képvisel.

A megvalósítás során az Emlékpark tudományos szakemberei előadást tartottak a X. századi életmódról, tárgykultúráról, hadászati kultúráról, valamint külön részt szenteltek a kalandozások korának is. A rendezvénysorozat segített tisztázni azon tévhiteteket, teóriákat, amelyek az elmúlt időszakok történetírása révén helytelenül fészkelték be magukat a köztudatba, kifejezetten a fentebb említett korszakra vonatkoztatva.

A program arra volt hivatott, hogy a fiatalok tudását kiegészítse, elmélyítse, valamint nemzeti identitásukat, hazaszeretetüket erősítse. A szoftver segítséget adott arra, hogy fejlessze a gyermekek komplex gondolkodását, stratégiai érzékét, illetve magas szintű történeti ismeretekkel is gazdagodhattak, olyanokkal is, amelyek az iskolai tanterv keretein belül az idő és egyéb tényezők miatt nem férnek a tanórai keretekbe.
Múlt útjain a Jövő ösvényeire (HU07-0082-A2-2013)